Współcześnie prowadzenie firmą znacznie częściej jest związane z koniecznością zlecenia części zadań zewnętrznym realizatorom. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla licznych przedsiębiorstw. Prócz tego nie każda placówka ma w takim stopniu przeszkolonych członków administracji, by w sposób profesjonalny takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej materii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale również każdy projekt tworzą od zera. Tak właśnie dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego niezbędne są również częste narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno liczbowe jak i innego rodzaju w atrakcyjny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu. Opracowywanie strategii wizerunkowych. Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach firmy, tak w aspekcie materialnym, jak i planów ogólnych.